Kompletní návod
Zde je kompletní návod na Final Fantasy VII, obsahující vše potřebné k úspěšnému dohrání hry. Nepovinné úkoly, tipy a triky jsou v jiné sekci. Návod je psán pro PlayStation verzi ale od PC verze se liší jen v malých drobnostech. Návod si neklade za cíl úplnou dokonalost a pokud snad někde narazíte na nesrovnalosti či nedostatky, napište to prosím do příspěvků a já se je bude snažit opravit.
Všeobecné rady:
1. Ukládejte hru kdykoli, kdy máte možnost. Nikdy nevíte, co na vás dále čeká. Stejně tak si dělejte i více savů, může se stát, že minete některou vzácnou věc, kterou už později získat nemůžete.
2. Snažte se mluvit s každým, koho potkáte. Získáte tak důležité informace, nebo vzácné věci. I několikrát, jejich odpovědi se můžou totiž po první rozhovoru měnit.
3. Neutíkejte a nevyhýbejte se soubojům, vaše postavy se tak vylepší a vy nebudete mít s bossy takové problémy. Navíc budete mít peníze na nákup nových zbraní nebo Materií.
4. Vždy se ujistěte, jestli kouzlo, které chcete použít, bude na nepřítele platit. Když např. na někoho, kdo je evidentně ,,zadobře,, s ohněm nebo ledem použijete kouzlo s tímto elementem, přidáte mu tím život.
5. Hrajete-li hru poprvé, mějte při hraní zapnuté ikonky, znázorňující místa, kam můžete vstoupit. Zapnete je stisknutím tlačítka SELECT.
6. V některých částech hry (např. při pěstování Chocobů, nebo některých otázkách) budete jistě potřebovat hru vypnout a Loadnout odznova. V takovém případě stačí zmáčknout najednou tlačítka: L1, L2, R1, R2, START a SELECT. Hra se automaticky resetuje a znovu nabídne možnost Loadu.
1. CD
1.sektor - destrukce prvního Mako reaktoru:
Po úvodní sekvenci si vemte od omráčených strážců Potion a následujte Barreta k reaktoru. Seznamte se s ostatními a pojmenujte si svoji postavu jak chcete. Po otevření brány pokračujte dále do reaktoru. Promluvte si s Biggesem a Jessie, která vám otevřu bránu do komplexu. Ještě než nastoupíte do výtahu, tak si vemte z bedny Phoenix Down. Sjeďte výtahem dolu a pokračujte až k centru reaktoru. Před Jessie leží další Potion. Dole na plošině si uložte hru. Seberte ze země Restore Materii a nastavte nálož. Následuje bitva s prvním bossem.
Guard Scorpion: první boss na začátek není zrovna moc jednoduchý. S Cloudem používejte hlavně Bolt a s Barretem jen útočte. Hlídejte si hladinu HP a v případě potřeby použijte Potion. Boss používá velice nepříjemný útok Tail Laser, který ubere oběma postavám přes 100 HP. Až budete mít nějaký ten Limit, tak se ho nebojte použít.
Po jeho poražení máte 10 minut na to, aby jste stejnou cestou jako předtím, opustili reaktor. Následuje video, které oznamuje úspěšně splněnou misi. Skupina se rozdělí s tím, že se znovu sejdou na vlakovém nádraží. Po cestě potkáte dívku, prodávající květiny. Při rozhovoru dejte nejdříve druhou odpověď, pak první a nakonec si od ní kupte květinu. Na náměstí si vemte Potion. V další části vás začnou obkličovat vojáci a vy budete mít na výběr buď utéct nebo bojovat. Je jedno co dáte, tak jako tak, Cloud nakonec skočí z mostu na projíždějící vlak. Ve vlaku si promluvte hlavně s Barretem a Jessie. Vlak zastaví v 7.sektoru.
7. sektor a chudinská čtvrť v 5. sektoru:
Následujte ostatní do baru. Tifa se vás zeptá, jestli jste měli zase problémy s Barretem. Dejte druhou odpověď. Koupené květiny můžete darovat Tifě, nebo Marlene. Promluvte si s Tifou a sjeďte do skrýše, kde si popovídejte s Barretem o vašem žoldu. Ten se rozčílí, a proto raději opusťte bar. Zastaví vás Tifa a připomene Cloudovi jejich společný slib z dětství. Nakonec přijde i Barret, a dá vám peníze za splněnou misi. Nabídne i další, když se zúčastníte i mise další. Nechte si od Barreta vysvětlit používání Materiií a druhý den ráno opusťte bar.
Porozhlídněte se po okolních domcích, nakupte nové vybavení, především Materii Fire a Bolt. V jednom z domku uvidíte poskakující Save Point, chyťte ho, a z bedny za vámi, si vemte Materii All. Pokračujte na nádraží a nastupte do vlaku. Po menším rozhovoru nastanou potíže, protože ve vás identifikační systém objeví hledanou osobu. V časovém limitu musíte proběhnout všechny vagóny vlakové soupravy. Od lidí můžete získat Phoenix Down a Hi-Potion, ale dejte si velký pozor na to, aby jste se kvůli tomuto zdržení dostali ven včas. Na konci vyskočte z vlaku ven.
Po chvilce putování narazíte na ochranné pole a budete se muset proplížit ventilaní šachtou vlevo. Probojujte si cestu až do dalšího Mako reaktoru, který je téměř totožný s tím, který jste navštívili už na začátku. V centru reaktoru opět nastavte nálož a opusťte reaktor. Výtahem vyjeďte nahoru a zde zkoordinujte sepnutí tlačítek s Barretem a Tifou. Otevřenou bránou vyjděte z reaktoru ven. Zde vás překvapí vojáci a dokonce i samotný Prezident Shinra. Po malém rozhovoru na vás pošle svého techno-vojáka.
Air Buster: jeden z nejjednoduších bossů ve hře. Vaše parta je rozdělena, ale zde je to naopak výhoda, jelikož můžete zaútočit ze zadu, a způsobit mu tak daleko vetší škodu. Používejte Bolt a kombinujte Cloudovi a Barretovi Limity.
Techno-voják spustí autodestrukci a Cloud spadne dolu. Cloud se probere v kostele s květinovou dívkou, která se představí jako Aerith. Zeptá se vás, jestli si ji ještě pamatujete. Použijte třikrát první odpověď a po chvilce se k vám přidá. Do kostela vstoupí vojáci a jeden z členů Turksu. Aerith požádá Clouda o ochranu. Severním východem se dostaňte do další části a utíkejte až na střechu. Aerith ale spadne dolu. Musíte jí radit, co má dělat, jestli bojovat proti vojákům, nebo utéct. Je to ale jedno, nakonec bojovat muset bude.
Až se znovu setkáte, tak po střechách trosek doskákejte až do bezpečné vzdálenosti od kostela. Doprovoďte Aerith až do jejího domku, který je v severovýchodní části chudinské čtvrti. Na zahradě jejího domu najdete Materii Cover a Ether. Doma vás Aerith představí své matce. Cloud se však musí vrátit zpět do 7. sektoru za Tifou. Aerith se vás zeptá, jestli je Tifa vaše přítelkyně. Odpovězte, jak chcete. Bežte nahoru do pokoje za Aerith a promluvte si s ní.
Po chvilce se snažte opustit svůj pokoj a vyplížit se z domu, aby vás Aerith naslyšela. Stačí nepoužívat běh a pohybovat se jen pomocí směrových šipek. Jděte do sektoru 6, který je na východ od kostela. Tady už na vás bude ale Aerith čekat. Odpovězte druhou odpovědí a vezměte jí tedy sebou. Proběhněte nebezpečným sektorem, kde budete muset bojovat, až k malému hřišti, kde se odehraje zajímavá scénka, zakončená jízdou Tify v kočáru, taženém Chocoby.
6. sektor a záchrana 7. sektoru:
Následujte Tifu do Wall Marketu. Zde běžte do východní části a promluvte si s chlápkem v červené vestě. Zeptejte se ho na Tifu. Dozvíte se, že byla odvedena do sídla Dona Cornea v severní části. Běžte tedy tam. Dovnitř vás však nepustí, protože je vstup povolen pouze ženám. Aerith dostane nápad, že vás převleče za ženu. Nejdříve budete muset získat šaty. V obchodě s oblečením si promluvte s ženou za pultem, která vám řekne, že dokud nepřijde její otec z hospody, tak nemůže obsluhovat. Vydejte se tedy do hospody a promluvte si s jejím otcem. Slíbí vám, že vám šaty ušije. Poté se vydejte zpět do obchodu, kde už jsou šaty hotové. Po vyzkoušení šatů zjistíte, že vám chybí ještě paruka. Jděte tedy do posilovny a promluvte si s ženou u ringu. Paruku vám dá, pokud porazíte jejího bratra v dřepech. Paruku získáte i v případě prohry, ale přijdete tím o zajímavou scénku v pozdější části hry. Zpět v obchodě si oblečte šaty a nasaďte paruku. Aerith se také převleče.
Společně se vydejte do sídla Dona Cornea, kam budete vpuštěni bez problému. Uvnitř najdete dole ve sklepě Tifu. Po rozhovoru s ní, bežte do Corneovi kanceláře. Ten si vybere Tifu jako favoritku pro dnešní noc a vás pošle do místnosti s několika nadrženými chlapy. Zbavte se převleku, poražte chlapy a běžte zpět do sklepa. I s Aerith se vydejte do Corneovi ložnice, která je za jeho kanceláří. Corneo vám dá otázku, na kterou máte tři odpověďi, ale všechny jsou špatně a propadlem se dostanete do kanálu. Tady už na vás čeká další z bossů.
Aps: má poměrně hodně života a jako svůj hlavní útok používá Sewer Tsunami, která udělá opravdu hodně škody. S Tifou a Cloudem útočte, kdežto s Aerith se soustřeďte na léčení. Především její Limit Healing Wind vám hodně pomůže. Nejvíce mu ubírá Fire.
Projděte kanálem, kde si nezapomeňte vzít Materii Steal. Vylezte po žebříku ven. Na vlakovém vrakovišti si pečlivě posbírejte všechny předměty, především u barelů a ve vagonech. V hořejší části posuňte vlak vstupem do lokomotivy. Západní částí lokace se dostanete do známých míst. Barret už právě bojuje na vrcholu pilíře. Aerith zůstane dole ošetřovat zraněné a Cloud s Tifou se vydají na vrcholek pilíře. Tady budete poprvé bojovat s Renem z Turksu.
Reno: používá velice nepříjemné kouzlo Pyramid, které uveznění kterou-koli postavu, a znemožní jí útočit. Když někoho takto uvězní, musíte něj zaútočit klasickým Attackem, a pyramida zmizí. Když uvězní všechny tři postavy, hra končí. Používejte především Fire a Ice.
Až Reno zmizí, promluvte si s Tifou a Barretem. Nakonec se za pomoci Barreta dostanete v bezpečí pryč, ale sektor 7. je zničen. Na hřišti se válí Materii Sense. Běžte známou cestou do domu Aerith. Ostatní se k vám přidají. Po dojemné scéně s Aerithinou matkou běžte do horního patra a promluvte si s Barretem, který vám slíbí pomoc. Opusťte dům a vydejte se do Wall Marketu.
Shinrův mrakodrap:
Jděte do severní části, kde zahlédnete skupinku dětí. Běžte za nimi až k vysoké zdi. Pak se vraťte zpět a v obchodě se zbraněmi si promluvte s prodavačem. Nabídne vám tři baterie (Zinc Battery), které si kupte. U vysoké zdi vyšplhejte po ocelové trubce nahoru. Za pomoci baterií se dostaňte až na vrchol. U mrakodrapu máte na výběr dvě možnosti: Barretův frontální útok a Tifiin plíživý plán. Záleží na vás, pokud máte dobře vytrénovanou partu, nebojte se dát útok.
V obou případech skončíte v 59. patře, kde po poražení stráží, získáte klíč k 60. patru. Vyjeďte výtahem nahoru a zde protáhněte opatrně vaši partu před strážemi. V 61. patře si promluvte s chlapíkem, procházejícím se okolo výtahu. Zeptejte se ho na Aerith. Dá vám klíč k 62. patru, kde se vydejte do západní místnosti, kde vám starosta Domino nabídne klíč až do 65. patra. Musíte pouze správně odpovědět na jeho otázku. Odpověď se dost často mění, ale měla by to být odpověď MAKO, pokud ne, hru loadněte a zkuste to znova, protože za napoprvé uhádnutou odpověď dostanete Materii Elemental. V 63. patře je menší rébus, jeho splnění není nutné, ale získané kupóny můžete vyměnit za hezké ceny, např. za Materii All. V 64. patře si uložte hru a odpočiňte si. V jedné ze skříněk můžete později na 2. CD získat Ultimátní zbraň pro Cait Sitha. V 65. patře poskládejte model Midgaru. Vždy otevřete jednu bednu, z ní si vemte část modelu, a zandejte ho do miniatury Midgaru v centru podlaží. Po složení všech částí, získáte klíč k 66. patru, kde se šachtou na toaletách, dostaňte ventilační šachtou až nad konferenční místnost a vyslechněte zajímavý rozhovor. Po něm následujte Hoja do vyšších pater. V 67. patře si z bedny u výtahu vemte Materii Poison. V 68. patře se po malé scénce opět budete muset vypořádat s dalším z bossů.
HO512: malé potvůrky se snažte ignorovat, neboť se neustále obnovují. Všechno vrhněte na velkého potvoráka. Můžete na něj útočit pouze dalekonosnými zbraněmi, to tedy znamená, že jen Barret na něj může útočit klasickým Attackem. S Redem XIII a Cloudem útočte kouzly. Především Fire a Ice. V případě otravy použijte Antidote.
Po boji si ze skleněného válce vemte Materii Enemy Skill, kterou ihned dejte někomu ze svých postav. Vyberte si, s kým chcete pokračovat, a od Hojova asistenta na ochozu si vemte klíč k 68. patru. Vraťte se do 66. patra. Ve výtahu budete zajati. V celách si postupně se všemi promluvte a pak se vyspěte. Uprostřed noci se vzbudíte, protože někdo otevřel dveře vaší cely. Od mrtvého strážce si vemte klíče, osvoboďte ostatní, a pak pokračujte až do nejvyššího patra. Po nečekaném zvratu se nakonec všichni ocitnete před Rufusem. Parta se rozdělí, Cloud budete bojovat sám s Rufusem, zatím co vy, se se zbytkem skupiny vydejte dolu k výtahu. Zde bude pro změnu čekat boj i na osatní.
Hundred Gunner a Heli Gunner: používejte především Bolt, a Cure na léčení. Není zde moc, co poradit, jen si hlídejte HP, nejlépe jednu z postav nechte jen léčit (Aerith) a s Barretem a Redem XIII se zaměřte spíše na útočení.
Rufus: zbavte se nejdřív jeho otravného psa. Používejte Ice a Bolt. Vždy, když klesne Cloudovo HP pod 200, tak použijte Potion nebo Hi-Potion. V případě Limitu použijte Cross-Slash, který Rufuse na chvíli paralyzuje.
Po Rufusově útěku běžte dolu za ostatními a vychutnejte si krásnou videosekvenci. Seznamte se z ovládáním a uspořádejte si i váš inventář, jelikož na konci honičky čeká další boss. Během velice zábavné honičky se snažte chránit autíčko a nedovolit vojákům, mu způsobit moc velkou škodu.
Motor Ball: svým plamenným útokem ubírá kolem 250 HP, takže si na to dejte velký pozor. Používejte Bolt a Ice. Spolu s Limity si s ním po chvíli jistě poradíte.
Po krátkém rozhovoru, se na dlouho rozloučíte s Midgarem, a před vámi se rozprostře celý širý svět Final Fantasy VII.
Kalm:
Nacházíte se na otevřené mapě, což znamená, že vás budou neustále přepadávat nepřátelé, ale budete si moc uložit hru kdykoli, kdy budete chtít. Postup hry i nadále zůstane lineární a hra si vás vždy nasměruje tam, kam bude potřeba. Přesto vám alespoň ze začátku bude dělat problémy se trochu zorientovat, a proto si pečlivě prostudujte tuto mapu:
Vydejte se tedy do městečka Kalm. Po vstupu do město běžte do hotelu a v horním patře si se všemi promluvte. Cloud se pustí do vyprávění příběhu, ve kterém budete aktivními účastníky. V Nibelheimu následujte Sephirotha do hotelu a promluvte si s ním. Potom si jděte odpočinout (rest for the night). Ráno se k vám přidá Tifa, která vás dovede až k reaktoru. Sice se pod vámi propadne most, ale souboje jsou díky Sephirothově síle, mírně řečeno, jednoznačné. Uvnitř reaktoru vás Sephiroth požádá, aby jste se podívali do jedné z kapslí. Následuje scéna, ve které se Sephiroth pomátne a začne sekat mečem do kapslí. Tím končí první část Cloudova vyprávění. Uložte si hru a pokračujte dále ve vyprávění.
Běžte do Shinrova sídla na severu města, a v druhém patře v pokoji najdete tajnou cestu do laboratoře. Promluvte si se Sephirothem. Odejděte, a sledujte Sephirothovu přeměnu. Běžte za ním do reaktoru, pomozte Tifě a utíkejte nahoru za Sephirothem. Tak končí Cloudovo vyprávění. V Kalmu prohledejte všechny domy a vezměte si vše, co najdete. Nakupte si nové zbraně a Materie a opusťte město. Díky PHS můžete teď na mapě a u Save pointů měnit libovolně členy vaší aktivní party. Vydejte se na Chocobo farmu, která je na jihozápad od Kalmu.
Chocoba farma, Mythrilské doly a Fort Condor:
Na farmě jděte až těsně k plotu a promluvte si s Chocobem. Odpovězte první možností a po tanečku získáte první Summon Materii - Choco/Mog. Ve stodole si promluvte s chlápkem u stájí, který vám vysvětlí systém chytání Chocobů. Kupte si od něj Materii Chocobo Lure, kterou dejte hned někomu v partě, a nějaké krmení (Greens), nejlépe několik kusů, protože je pravděpodobné, že ho budete potřebovat vícekrát.
Opusťte farmu a všimněte si několika Chocobých stop okolo farmy. Na nich musíte běhat, dokud vás nechytne souboj Chocobem, který poznáte díky charakteristické hudbě. Během boje neustále házejte Chocobovi krmení, aby neutekl, a zabijte nepřátele okolo něj. Nesmíte ho ani jednou zasáhnout, jinak uteče. S Chocobem se vydejte k Mythrilským dolům, které jsou obklopené bažinou, ve které je velmi nebezpečný had. Musíte se mu za každou cenu vyhnout, neboť je pravděpodobně, že by jste ho v této fázi hry ještě nedokázali porazit.
Za bažinou už čeká jen vstup do dolů. Mythrilské doly nejsou nijak rozsáhlé a cesta je prakticky přímočará. Pečlivě celou jeskyni prozkoumejte, hlavně tu část, kde je po stupňovitých schodech na vrcholu bedna, a po kořenech nalevo se můžete vyšplhat nahoru, kde najdete Long Range Materii. Před východem z dolů narazíte na členy Turksu, kteří vám naznačí, kam by jste se měli vydat. Opusťte doly a pokračujte do Junonu, severozápadně od dolů.
Cestou se můžete stavit ve Fort Condoru. Není to nutné, ale je přece jenom lepší, si nakopit zásoby a odpočinout si. Krom toho, si můžete na vrcholu věže promluvit s člověkem, který vám umožní zahrát si zábavnou strategickou hru, a něco pěkného vyhrát. Během cesty do Junonu, můžete v blízkých lesích získat první tajnou postavu, Yuffie. Moje zkušenost radí, aby jste jí určitě získali. Nemám to ověřené, zda-li to tak je, ale mně se nikdy neukázala, pokud jsem neměl alespoň u jedné postavy nad 900 HP. Můžete jí získat kdykoli během hry, a to i na jiných místech, než je toto, takže můžete klidně pokračovat dále, ale pro ty, kteří by jí chtěli, tak tady je postup. Pobíhejte po lese mírně na západ od Junonu, dokud na ni nenarazíte v boji. Poražte ji a postupujte přesně takto: Nesavujte hru, je to past! Promlvte si s ní a dávejte tyto odpovědi.
1. ,,Not Interested,,
2. ,,......petrified,,
3. ,,Wait a second!,,
4. ,,......That s right.
5. ,,......Let s hurry on.
Jednoduše řečeno, odpovědi na její otázky jsou tedy: 2, 1, 2, 1, 2. Pokud jste postupovali správně, Yuffie se k vám přidá. Je potřeba k několika vedlejším úkolům a získání jedné tajné Materii, takže je určitě dobré jí mít. Kdyby jste na ní kdykoli narazili jindy a jinde, tak postup pro její získání bude naprosto stejný. Pak už pokračujte do Junonu.
Junon a cesta za moře:
Po vstupu do osady si to rovnou zamiřte na jihozápad na pláž. Zdejší dívku, hrající si s delfínem, napadne mořská potvora, a vám nezbyde nic jiného, než se jí vydat zachránit.
Bottomswell: poměrně těžký boss. Je to létající boss, takže na něj může útočit jen Barret nebo Yuffie. Používá obdobný útok, jako kdysi Reno, který vás uvězní v bublině, kterou musíte opět rozbít Attackem. Útočte s Bolt a Fire. Během boje také použijte Choco/Mog.
Po poražení bosse, budete muset dát mladé dívce umělé dýchání. Postupujte podle tutoriálu a po chvilce snažení, se vám jí jistě podaří přivést zpět k životu. Potom běžte k prvnímu domku, na samém okraji osady a promluvte si s paní, která vám nabídne nocleh. Druhý den ráno běžte před dům, kde vám zachráněná dívka věnuje Materii Shiva, a zároveň vám prozradí, jak se dostat do vojenské základny. Na pláži si od ní vemte píšťalku a vlezte do vody. Za pomoci delfína, kterého přivoláte píšťalkou, se dostaňte na hořejší břevno, po kterém se vyšplhejte do pevnosti.
Po vstupu do kasáren si vás důstojník splete s vojákem, a donutí vás, se převléknout do uniformy. Budete se muset účastnit vojenské přehlídky a ve správný okamžik se zařadit do průvodu. Není to těžké, stačí počkat na správný okamžik, který vám řekne důstojník. Po skončení přehlídky se můžete na chvíli porozhlédnout po základně a prozkoumat všechny domy a obchody, ve kterých je skutečně spousta užitečných věcí. V jednom z domků, si můžete po žebříku slézt do sklepa pro další Materii Enemy Skill. Pokud máte dost peněz, tak si neváhejte koupit Materii Revive. Až dokončíte svůj průzkum, tak se vraťte zpět do kasáren, kde si nacvičte celou ceremonii, kterou budete muset poté provést i před samotným Rufusem a Heideggerem. Snažte se zaujmout Prezidenta co nejvíce, protože za procenta zájmu získáte zajímavé ceny:
0%-50% Silver Glasses
60%-90% ,,HP Plus,, Materia
100% a výše Force Stealer (meč pro Clouda)
Po ceremonii se naloďte na loď, kde na vás čekají i ostatní. Na lodi budete muset najít všechny členy party, kteří jsou různě maskovaní jako námořníci, a promluvit si s nimi. Dole v podpalubí je Materie All. Jako za posledním běžte za Barretem, který pozoruje Rufuse na můstku. Až se spustí poplach, tak si uložte hru a běžte zpět do podpalubí. Ve strojovně, ještě než půjdete za vojákem, si velezte na ochoz a otevřete bednu. Teprve pak běžte za vojákem, a připravte se na souboj.
Jenova-Birth: velice těžký souboj. Na začátku vyvolejte Shivu a Choco/Mog. Neustále se léčte ze zranění, protože používá hned několik velmi silných útoků, které ubírají i přes 400 HP. Především používá kouzlo Stop, které na chvíli zastaví kohokoli. Základem je, nedovolit jí, aby někomu z party kleslo HP pod 400.
Po jejím poražení si ze země vemte Materii Ifrit. Loď přistane v nádherném letovisku Costa del Sol. Je zde několik stánků s potřebami, Materiemi a hotel. Můžete si zde taky pronajmout svůj vlastní dům, tedy pokud máte přebytečných 300 000 gil. Na pláži si můžete vyslechnout zajímavý rozhovor s Hojou. Jinak opusťte město a pokračujte do hor na západě.
Corel a Gold Saucer:
Skalami pokračujte přes reaktor až ke kolejím. Některé z nich už jsou natolik zrezlé, že se prolomí a vy spadnete dolu, při tom mačkejte kolečko a šipku buď doleva, nebo doprava, a snažte se posbírat nějaké předměty. Na kolejích je i Materie Transform. V další části obejďěte most horem, a spusťte ho dolu pákou, která je v budce. Až bude vaše postava blíže k obrazu, zkuste vylézt po obložené stěně kolejí nahoru, a v hnízdě dejte první odpověď a vemte si 10 Phoenix Down. Dole, kde se stýkají koleje s vodou, je ústí do jeskyně, kde si můžete vzít posilující lektvary. Pak můžete pokračovat do Nort Corelu.
Po malém výstupu s Barretem jděte do západní části k lanovce, se kterou vyjeďte do Gold Sauceru. Gold Saucer je jedno obrovské zábavní centrum, kde můžete klidně ztrávit i několik dní, a na hlavní hru úplně zapomenout. Téměř v každě z heren nebo hře můžete vyhrát tzv. GP, kterými se zde platí, a které můžete vyměnit za některou z cen. U vchodu si kupte vstupenku, a to buď jednorázovou nebo permanentní. Aerith se bude snažit uklidnit Barreta, ale tím ho ještě víc naštve, a on dočasně opustí vaši partu.
Jděte na Wonder Square, kde potkáte zvláštního tvora, jménem Cait Sith, který se k vám přidá. Prozkoumávejte libovolně celý Gold Saucer a zkoušejte štěstí v různých hrách. Až vás to omrzí, tak běžte do Batle Square. Tady uvidíte několik mrtvol, ale co je nejhorší, budete obviněni z několikanásobné vraždy, a uvrženi do vězení. V Corel Prison si zkuste znovu promluvit s Barretem, ale opět bez výsledku. Vstupte do domečku vpravo pod Save Pointem a po další scénce běžte do obytného přívěsu, který je hlídaný dvěma strážci. Od chlapa v zelené vestě se dozvíte, jak se dostat z vězení. Uložte si hru, a na severu lokace projděte kolem mrtvého hlídače. V poušti, hned napravu, vstupte do vrakoviště aut a pokračujte, dokud nenarazíte na Barreta, který se bude muset utkat v boji se svým přítelem.
Dyne: tohoto boje se účastní pouze Barret, což znamená, že jestli jste neměli Barreta v aktivní partě, mohli by jste s tímto soubojem mít velké problémy. Snažte se uplatnit taktiku, že vždy jednou zaútočíte a po druhé se vyléčíte, a pak zase útok a léčení. Toto pořád opakujte a jistě se vám ho po čase podaří porazit.
Dyne vám věnuje náhrdelník, se kterým běžte zpět k chlapovi v obytném přívěsu, který vám umožní hrát o svou svobodu v závodech Chocobů. Vyslechněte tutoriál, se všemi si promluvte a pusťte se do toho. Na zemi v rohu ještě leží Materie Ramuh, kterou si nezapomeňte vzít. Na vyhrání méte neomezeně pokusů, takže se určitě nenechte odradit prvním neúspěchem. Po chvíli se vám to jistě podaří. Po vyhraném závodě se vše vyřeší, a krom své svobody, dostanete jako omluvu od správce Gold Sauceru i bezvadnou buginku, se kterou už můžete překonávat řeky. Od Gold Sauceru si to rovnou zamiřte na jih.
Cosmo Canyon a Nibelheim:
Na jih od Gold Sauceru leží v lesích vesnice Gongaga u vybuchlého reaktoru. Pokud ještě nemáte v partě Yuffie, můžete se jí pokusit získat v okolních lesích, převážně na západě od vesnice. Po vstupu do lokace budete muset bojovat s Renem a Rudem z Turksu.
Reno a Rude: stejně jako vy, i oni budou používat klasickou magii, a to včetně Cure. Zaměřte se na Ruda a útočte na něj tak dlouho, dokud neuteče, pak si to vyřiďte s Renem. Poměrně lehký souboj, který by vám neměl dělat žádné větší problémy.
Po boji jděte na sever k vybuchlému reaktoru. Po krátké scénce si z trosek reaktoru vyzvedněte Materii Titan a pokračujte k vesnici. V obraze se spadlým stromem přes cestu je v severozápadní části Materie Deathblow. Ve vesnici běžte do domku v pravém spodním rohu, kde vám zdejší obyvatelé povědí zajímavý příběh o chlapci jménem Zack. Venku si promluvte s Tifou. Opusťte lokaci a zamiřte si to do Cosmo Canyonu, který je ukryt v západních skalách.
Po vstupu do Cosmo Canyonu vám strážce položí otázku, na kterou odpovězte druhou volbou. Následujte Reda XIII, který vám představí svého dědečka, jménem Bugenhagen. Běžte až na samotný vrchol kaňónu do jeho astronomické observatoře a promluvte si s ním. Po zajímavé scénce běžte na náměstí k ohníčku, u kterého si postupně promluvte se všemi členy skupiny. Následujte Bugenhagena k jeskyni, ale ještě než vstoupíte, tak si nakupte lepší zbraně a vybavení. Především zavítejte do obchodu Materiemi, který je hned dole od jeskyně. Kupte si nějaké Materie HP Plus nebo MP Plus, který zvýší každému, komu je dáte, HP nebo MP, a s každým LV Materie se bude zvyšovat.
Pak jděte k Bugenhagenovi a řekněte mu, že jste připraveni. Sestupte až do nitra jeskyně a následujte Bugenhagena. Celá jeskyně vypadá ze začátku trochu nepřehledně, vstupujte do děr a mačkejte páky, procházejte pavučiny, otevírejte bedny, a rozhodně nezapomeňte na Materii Added Effect. Na konci jeskyně na vás zaútočí další z bossů.
Gi Nattak a Soul Fires: pomerně tuhý a těžký boss. Ignorujte dva ohníčky a zaměřte se na bosse. Používejte Bolt 2 a Ice 2. Fire nepoužívejte, protože když do něj vstoupí některý z ohníčků, tak mu tím jen přidáte život. Použijte i Summon Shiva a Choco/Mog.
Seberte si ze země Materii Gravity a po další scéně si u ohníčku znovu promlvte se všemi, a opusťte Cosmo Canyon. Dalším cílem je město známé z Cloudova vyprávění. Nibelheim se nachází mírně na sever od Cosmo Canyonu.
Prohledejte město, poberte co se dá, a nakupte si vybavení. Vejděte do Shinrova sídla. Prozkoumejte celé sídlo a přečtěte si útržky zpráv, které vám dají kombinaci k sejfu, který je v druhém patře v levém křídle. Tento sejf není nutné otevřít, klidně můžete pokračovat dále a otevřít ho kdykoli později. Po jeho otevření na vás totiž čeká velice těžký boss, takže jestli nemáte dobře vytrénovanou partu, tak můžete hodně rychle prohrát. V časovém limitu musíte zadat kombinaci a každé číslo potvrdit křížkem. Ani jednou nesmíte přesáhnout. Kombinace je tato: doprava na 36, doleva na 10, doprava na 59 a doprava na 97.
Lost Number: má několik podob a všechny jsou nesmírně těžké. Na první jeho podobu útočte pouze Attackem, na druhou zase pouze magií. Nic moc se zde poradit nedá, snad jen to, že pokud máte v partě Aerith, tak ho můžete na chvíli paralyzovat jejím Limitem Seal Evil.
Jestli ho porazíte, tak si ze země seberte Materii Odin a ze sejfu klíč a Cosmo Memory (Limit Level 4 pro Reda XIII). V pravém křídle druhého patra jděte tajnou cestou dolu do katakomb. Klíčem ze sejfu otevřete dveře do místnosti s rakvemi. Nyní máte možnost získat druhou tajnou postavu ve hře. Strčte do prostřední rakve a vzbuďte Vincenta. Při rozhovoru dejte dolní volbu. Znovu ho probuďte a promluvte si s ním. Pak odejděte z místnosti. Vincent se k vám znenadání přidá. Pokračujte do laboratoře a v pracovně narazíte na Sephirotha, který po vás hodí Materii Destruct a zmizí.
Opusťte sídlo a na severu města se vydejte do hor. Prokličkujte mezi skalami až do jeskyně. V lokaci kde je fontána Mako-energie (tam kde se odehrála scéna s Materií při Cloudově vyprávění) se povaluje Elemental Materie. Vedle Mako reaktoru je další jeskyně. U bosse je další užitečná Materie Counter Attack. Potrubím číslo 4 se dostane i pro Materii All. Ještě než se vrhnete na bosse, tak si ještě pečlivě prolezte celý jeskynní prostor a horskou lokaci, protože je zde hodně užitečných věcí.
Materia Keeper: na začátku boje použijte všechny dostupné Summony. Pokud jste si nastavili Materii Counter Attack, tak vám hodně pomůže. Kouzlete Bolt 2 a Ice 2. Můžete se od něj naučit velice silné kouzlo pro Enemy Skill, jménem Trine.
Po jeho porážce se vypleťte z hor a dostanete se do další části světa. Na severozápadě už na vás čeká nádherné raketové městečko.
Rocket Town a Wutai:
Prozkoumejte městečko, nakupte zbraně, Materie a vybavení, a jděte do horního domku. Domkem projděte až na zahradu, kde uvidíte malé letadélko, jménem Tiny Bronco. Nyní se vydejte k raketě a vstupte do ní. Narazíte na kapitána Cida, který se k vám přidá. Až si s ním promluvíte, tak se vraťte do domku s letadélkem. V domě si promluvte s Sherou a následně i se Cidem. Opusťte domek, ale přivítá vás Prezident Rufus,takže se radši vraťte zpět do domu. Běžte na zahradu a připravte se na jeden z nejveselejších soubojů ve hře.
Palmer: je to klaun, který pro vás nepředstavuju žádnou velkou hrozbu, ale nedoporučoval bych vám ho podceňovat. Můžete na něj útočit čím chcete.
Po veselém zakončení boje si vlezte na letadélko, a po dalších událostech, se ocitnete na širém moři. Díky letadélku, které sice už nepoletí, ale udrží se na vodě, můžete prozkoumávat i vzdálenější ostrovy. Můžete s ním plout pouze po mělké vodě (ta světlá). Máte-li Yuffie v partě, pak vás čeká menší odbočka od hlavní linie, jestli ne, pak rovnou pokračujte do chatky na poloostrově na jih od Gold Sauceru.
Zamiřte na velký ostrov na západě a vystupte na pláži. Po chvilce vás Yuffie okrade o všechny Materie a uteče do Wutaie. Následujte jí do Wutaie, která je na severu ostrova.
Ve městě běžte do obchodu s Materiemi, a otevřete bednu. Objeví se Yuffie, a ukradne i tuto poslední Materii. Běžte do domku, který je umístěný hned u vstupu do města, a odtáhněte závěs. Za ní je ukrytá Yuffie, která opět uteče. Před barem běžte k velké nádobě a sekněte do ní mečem. Tentokrát Yuffie neuteče. V jejím domku vám poradí zatáhnout za levou páku, jestli ji věříte, tak zatáhněte za levou, pokud ne, tak za pravou. V obou případech spadne past, a Yuffie zase uteče.
Běžte do nejzápadnější části města k velké pagodě, bouchněte do zvonu, a vstupte dolu. Tam vás překvapí starý známý Don Corneo, který unese Yuffie a Elenu z Turksu. Po chvíli potkáte i Rena a Rudeho, se kterými vzhledem k situaci, uzavřete dočasné spojenectví. V severní části města je hornatá oblast, kam se vydejte. V hořejší části u obličeje sochy vám Corneo položí otázku, na kterou nemůžete nikdy odpovědět správně, a tak na vás pošle svoji pekelnou příšeru.
Rapps: vzhledem ke skutečnosti, že nemůžete používat svoje Materie, tak je tento boss poněkud těžší. Proto můžete používat jen Limity a klasický Attack, který ovšem nebude možné provést u postav s zbraněmi, které nejsou dalekonosné. Proto doporučuji mít v partě Barreta a Vincenta. Uzdravujte se pomocí Hi-Potionu a X-Potionu, který velmi často vypádává z nepřátel v této oblasti. Boss občas zakouzlí velmi silné kouzlo Aero 3, ubírající i přes 1500 HP.
Po osvobození vám Yuffie vrátí všechny vaše Materie (ovšem přeházené, proto si je ihned zkontrolujte) a jako omluvu vám dá Materii MP Absorb. Pokud jste tak již neučinili, nakupte nové zbraně a vybavení, a opět pečlivě prozkoumejte město. Máte-li Yuffie v aktivní partě a je na tom dobře, tak se můžete pustit do dalšího ůkolu, na jehož konci na vás čeká Materie Leviathan a Yuffiin Limit Level 4, All Creation. Běžte do velké pagody a promluvte si se sedícím chlápkem. Nyní bude následovat pět soubojů v každém patře pagody a na konci sám Yuffiin otec Godo. Boje se bede pochopitelně účastnit pouze Yuffie.
1. Gorki: kombinace Materií pro tyto souboje by měla být tato: Elemental-Gravity, Cure, Barrier a Counter Attack. Útočte Attackem a Gravity.
2. Shake: používejte Haste a Barrier, a průběžně se léčte.
3. Chekhov: stejná taktika, jako v předešlém případě.
4. Staniv: nejlehčí z této pětice. Držte se stejné taktiky.
5. Godo: dejte Yuffie ještě Materii Heal, Time a nastavte si tuto kombinaci: Added Effect-Poison. Zakouzlete na sebe Regen, Haste a Barrier. Používejte i Limity a klasický Attack.
Tento úkol můžete pochopitelně splnit kdykoli. Opusťte Wutai a vydejte se do malé chatky na poloostrově na jih od Gold Sauceru. Promluvte si se zdejším kovářem o Keystone. Možná, že nebude doma, proto to vždy zkoušejte, dokud ho doma nezastihnete. Řekne vám, že ho nedávno prodal správci Gold Sauceru. Běžte tedy opět do Gold Sauceru.
Temple of Ancients a Bone Village:
V Gold Sauceru běžte do Battle Square a v místech, kde vás zajali při první návštěvě, je ve východní části muzeum artefaktů. Najděte Keystone a pokuste se ho odnést. Překvapí vás správce Gold Sauceru a po malém výstupu se Cloud ocitne v Battle aréně. Keystone získáte i v případě prohry. Opusťte Gold Saucer a zjistíte, že je lanovka mimo provoz. Na návrh Cait Sitha se přesuňte do strašidelného hotelu. Se všemi si promluvte a pak si jděte lehnout. Uprostřed noci vás Aerith pozve na rande. Je jen na vás, jestli rande pokazíte, nebo z něj naopak uděláte nezapomenutelný zážitek nejen pro Clouda a Aerith, ale i pro vás. Rande bude zakončeno menší honičkou s Cait Sithem a ztrátou Keystone.
Ráno si se všemi promluvte a Opusťte Gold Saucer. Vydejte se k Chrámu Starobylích (Temple of Ancients), který je jižně od Junonu na ostrově.
Vstupte do chrámu, který vypadá jako stupňovitá pyramida. Uvnitř chrámu si promluvte s umírajícím Tsengem a vložte Keystone do podstavce, který vás přesune do centra chrámu. Ocitnete se v labyrintu, který pečlivě prozkoumejte a seberte vše, co se dá. Především jsou zde dvě Materie, Luck Plus a Morph. Po vymotání z labyrintu narazíte na chodbu s kutálejícími se balvany. Nejdříve se dostaňte doprostřed chodby k zrcadlu, které vám poví, co se tu odehrálo. Na konci chodby je vstup do místnosti času. Hodiny zastavte vždy tak, aby jste po nich mohli přejít do některé z jedenácti místností.
1. hodina: nepřátelské přepadení
2. hodina: slepá ulička
3. hodina: nepřátelské přepadení
4. hodina: Princess Guard (Ultimátní zbraň pro Aerith!)
5. hodina: Ribbon
6. hodina: pokračování do další části
7. hodina: Trumpet Shell
8. hodina: Megalixir
9. hodina: slepá ulička
10. hodina: tam jste stáli
11. hodina: slepá ulička
12. hodina: východ
Můžete teké spadnou dolu a otevřít další truhlu. Běžte tedy do 6. hodiny, kde chytněte podivného chlápka, čímž otevřete vstup do další části, kde narazíte na Sephirotha. Po malém rozhovoru na vás vybafne další boss.
Red Dragon: nepoužívejte nic, co souvisí s elementem ohně. Kouzlete Gravity a Bio 2. Na sebe podpůrná kouzla jako Haste, Barrier nebo Regen.
Po jeho zabití si ze země vemte Materii Bahamut. Běžte k podstavci a zkuste se dotknout Černé Materie (Black Materie). Po chvíli vám zavolá Cait Sith. Běžte zpět do místnosti času a běžte do 12. hodiny, kde bude následovat další boss.
Demon´s Gate: zřejmě nejtěžší boss 1. CD. Musíte mít pořád na sobě zakouzleno Barrier nebo Regen. Clouda zase pořád udržujte na Haste a útočte s ním Attackem, měl by být už tak silný, aby ubíral přes 700 HP. Používejte všechny dostupné Summony a snažte se udržovat co největší hladinu vašich HP.
Po jeho smrti následuje celá řada zajímavých rozhovorů a událostí, které skončí tak, že se chrám propadne. Slezte dolu a seberte Černou Materii. Po nečekaném zvratu se Sephiroth zmocní Černé Materie a Cloud se zhroutí. Po probuzení ze snu, odpovězte Tifě dle libosti, a opusťte Gongagu. Nasedněte na Tiny Bronco a dostaňte se na sever k ledovému kontinentu. Přistaňte na pláži a vstupte do Bone Village.
Zde budete muset najít tzv. Luna Harpu, potřebnou pro vstup do Sleeping Forestu. Promluvte si s chlápkem, který sedí u vchodu, seznámí vás se systémem výkopů. Požádejte ho o nalezení Luna Harpy. Její lokace se pokaždé mění, ale měla by se nacházet nahoře v levé části stanu poblíž kostěné střechy dolejšího domku. Rozmistěte kopáče a dejte povel k výkopu. Druhý den ráno otevřete bednu u domku, pokud jste měli štěstí, tak je Luna Harpa tam, jestli ne, pokus opakujte.
Po jejím získání se tedy vydejte do Sleeping Forestu. V zadní části lesa najdete Materii Kjata, která se vždy na chvíli objeví mezi stromy a zase zmizí. Pokračujte až do města Starobylích.
Město Starobylích:
V městě Starobylích máte na výběr tři cesty: vlevo naleznete několik předmětů, uprostřed zatím nic a vpravo další předměty, plus dvě Materie, Enemy Skill a velice silný Comet. V domku v pravo se i zastavte na noc (rest...). Po probuzení se vydejte na rozcestí a jděte cestou uprostřed. Jděte do osvětleného domku, v jehož středu je světelná cesta. Sestupte po ní dolu, a jděte až k altánku s Aerith. Bude následovat srdcervoucí scéna, po které se musíte vypořád s posledním bossem 1. CD.
Jenova-Life: pokud máte Water Ring, dejte ho Cloudovi, tím zabráníte, aby mu ubírali HP některé útoky bosse. Zakouzlete na sebe podpůrná kouzla, především MBarrier a Haste. Používejte především Summony a z magie hlavně Quake 2 nebo 3. Dejte si velký pozor na to, aby jste na ní nekouzlili, když má na sobě zakouzleno Reflect! Tím by jste všechny kouzla poslali na sebe. Její Reflect můžete zničit kouzlem DeBerrier. Můžete se od ní naučit silné kouzlo pro Enemy Skill, Aqualung.
Po její porážce následuje smutná povinnost pro Clouda. Uložte si hru a vložte do mechaniky 2. CD, kde bude tento dechberoucí epos pokračovat.
2. CD
Snow Village a ledovec:
Následujte Sephirotha skrze údolí až do jeskyně. V jeskyni, kde jsou ve stěně velké praskliny, je v levé dolní části u žebříku Materie MP. Vyšplhejte nahoru, a vyjděte ven na otevřenou mapu. Zasněženou krajinou dojděte až do Snow Village (na mapě uvedena jako Icicle Inn), která je mírně na severozápad od ústí jeskyně. Prohledejte všechny domy, a nakupte si nové zbraně a vybavení. V domě na pravo, je na stěně mapa, kterou si vemte. V dalším z domů si můžete pustit zajímavou ukázku a doplnit si tak trochu znalost příběhu. Běžte na sever, potkáte Elenu z Turksu. Po malé scénce, si promluvte s chlapíkem v nejhořejší části vesnice. V prostředním domku, si od malého chlapce vezměte snowboard. Pak už se jen vydejte na sever a pusťte se dolu.
V následující minihře se snažte trochu pobavit. Máte na výběr několik cest, ale je v podstatě jedno, kterou se vydáte, protože tak jako tak, skončíte ve stejné lokaci, jen na jiném místě.
Po bláznivé jízdě na snowboardu se snažte za pomoci mapy zorientovat (aktivuje se čtverečkem). Musíte dosáhnout místa, které je na mapě označeno červenou fajfkou. Lokace je pomerně rozsáhlá a můžete se dostat i na otevřenou mapu, která vás zavede dále po lokaci. Bohužel vydržíte v chladu jen omezenou dobu, a pokud umrznete, tak vás odnese do své horské chaty Mr. Holzoff. Ale nezoufejte, sem jste se totiž měli dostat. Odtud můžete pokračovat dále, a nebo se vrátit zpět, a hledat poklady, kterých je v této lokace velké množství. Jsou zde také Materie, Materie All, Added Cut a Alexander. Získat Materii Alexander je poměrně těžké, musíte se dotknout horkého potůčku, a potom najít jeskyni, kde po poražení Sněhové ženy, Materii získáte. Jeskyně se nalézá v horském masívu vpravo nahoře (na mapě). Do této lokace se už v pozdější části hry dostat nemůžete, proto je nutné, tyto poklady nalézt právě teď.
V horské chatě u Holzoffa, si s ním promluvte o přežití v chladu, uložte si hru, a pokračujte dále nahoru. Udržujte tělesnou teplotu nad 30 stupňů, a pokračujte do první jeskyně. Zde musíte shodit balvan, aby vám odblokoval cestu. V druhé jeskyni zničit všechny čtyři rampouchy, a ve třetí jeskyni musíte porazit bosse.
Schizo: jeho pravá hlava je imunní proti ledovému elementu, a levá hlava zase proti ohnivému elementu. Používejte tedy Fire 3 na pravou hlavu, a Ice 3 na levou hlavu. Velice účinné je zde kouzlo Quake 3 a Gravity. Na sebe zakouzlete především MBarrier a Regen.
Po jeho porážce pokračujte už jen na vrchol ledovce, kde uvidíte velký kráter.
Kráter:
Pokračujte dále ke kráteru. Po chvíli se k vám do aktivní party přidá Tifa. Na skalisku pod Save Pointem je Materie Neo Bahamut. Projděte přes obě energetické bariéry. Po chvíli narazíte opět na Sephirotha, který na vás pošle dalšího z bossů.
Jenova-DEATH: pokud máte nějaké accessories, chránící proti ohni, tak je použijte. Na začátku klasicky zakouzlete MBarrier, Haste a Regen. Její Slow léčte pomocí Esuny.
Seberte si MP Turbo Materii. Černou Materii dejte komu-koli ze skupiny, a projděte třetí energetickou bariérou. Nyní bude následovat velké množství záblesků z Cloudovi minulosti. Po dlouhých příběhových sekvencích se ocitnete opět v Junonu.
Junon a Mideel:
Po probuzení si promluvte s Barretem a poté s Rufusem. Následujte Tifu a uložte si hru. Tifa bude odvedena do plynové komory, ale exekuce se docela nepovede. Spolu s Cait Sithem poražte stráže, a snažte se otevřít dveře od plynové komory. Nepůjde to, a tak se probijte ven ze základny až na letiště. Cestou potkáte i Yuffie, převlečenou za reportérku. Scéna se přepne na Tifu, se kterou se budete muset osvobodit z křesla. Nejdříve si nohou přitáhněte klíček, a pak za pomoci trojúhelníku a křížku klíč zvedněte ze země. Zastavte přívod plynu, a dírou ve stropě se vyšplhejte až na velký kanón. Běžte až na konec kanónu, kde se budete muset ručně vypořádat se Scarlet, kterou musíte prostě ufackovat. Pak se rozběhněte až na úplný konec kanónu, kde vás zachrání vaši přátelé, kterým se podařilo ukořistit nový dopravní prostředek.
Na palube lodi se přesuňte do řídící místnosti, a všechny důkladně vyzpovídejte. Red XIII se zmíní o místu jménem Mideel, kam se také okamžitě vydejte. Pilotovi dejte příkaz vyrazit (proceed...). S lodí, kterou Cid přejmenuje na Higwind, se nyní dostanete téměř kamkoli po celém světě.
Vydejte se do cesnice Mideel, která je na jihozápad od Junonu. Po vstupu do vesnice se pusťte do jejího pečlivého prohledávání. Narazíte na psa, se kterým se pomazlete, blízko vás si budou dva lidé povídat o záhadném mladíkovi. Promluvte si s nimi, a pak se vydejte do blízké nemocnice. Najdete zde Clouda, který byl vystaven Mako záření, a jeho stav je velice vážný. Promluvte si s doktorem. Tifa se rozhodne zůstat s Cloudem, proto bude novým vůdcem skupiny zvolen Cid. Cait Sith vám poví zajímavou změnu v Shinře. Nyní budete muset zabránit, aby se Shinra zmocnil Huge Materií. S Higwindem přistaňte u Nort Corelu.
Nort Corel a Fort Condor- získání Huge Materií:
Známou cestou se dostaňte kolejemi až k reaktoru. Vlak s Huge Materií už ale odjíždí, proto zabijte stráže, a nasedněte na další vlak. Budete se muset pokusit dohonit vlak, přeskočit na něj, a zabránit, aby narazil do Nort Corelu. Máte na to jen 10 minut, takže se moc neloudejte. Nejdříve tedy zrychlujte vlak pomocí trojúhelníku a šipky nahoru. Až vlak dohoníte, tak na něj přeskočíte automaticky. Probojujte si cestu až lokomotivě. Budete se muset vypořádat se čtyřmi menšími bossy.
1. Gas Ducter: lehký souboj, je jen těžký v tom, že na vás nepřítel může použít Bio.
2. Gas Ducter (2x): to samé jako před chvílí, jen s tím rozdílem, že tentokrát jsou dva.
3. Wolfmeister: velice mu ubírá vodní element, proto použijte Enemy Skill Aqualung nebo Leviathan.
4. Eagle Gun: používejte na něj Bolt 3.
Po dosažení lokomotivy, jí musíte zastavit kombinací tlačítek: šipka nahoru a trojúhelník, šipka dolů a křížek. Tím vlak zastavíte, pokud se vám to nepodaří, tak Loadněte hru a celou část opakujte znovu. Za odměnu získáte první Huge Materii a ještě velice silnou Materii Ultima.
Opusťte Nort Corel, a vydejte se získat další Huge Materii do Fort Condoru. Promluvte si se všemi obyvateli a pak zamiřte na vrcholek věže. Zde si promluvte s hlídkujícím chlapíkem, který vám řekne, že Shinrova armáda se chystá na finální úder, který je třeba zastavit. Zúčastníte se strategické minihry, ve které budete muset vyhrát a porazit Shinrovi jednotky. Není to zas tak těžké, stačí postupovat podle pokynů. Po vítězství vyběhněte ven a seberte si Materii Phoenix. Jděte zpět dolu a promluvte si s chlápkem, který sedí u stolu. Dá vám další Huge Materii. Zaleťte se teď podívat do Mideelu, jak se daří Tifě a Cloudovi.
Mideel a Proud života:
Ještě než se vydáte do Mideelu, tak si skočte koupit na Chocobo farmu pár Mimett Green. V Mideelu běžte do ochodu s Materiemi, kde uvidíte pobíhat malého, bílého Chocoba. Promluvte si s ním a dejte mu Mimett Green, pak ho podrbejte za uchem (Tickle behind his ears), tím z něj vypadne Materie Contain. Další zajímavostí v Mideelu jsou dveře v obchodě se zbraněmi. Pokuste se je otevřit, ale jsou zamčené. Vyjděte tedy z obchodu a bežtě přes dřevěný most k domku vlevo. Zde uslyšíte cinkat klíče, oběhněte dům a vzadu si seberte starý klíček, s kterým se pokuste otevřít dveře v obchodě se zbraněmi. Klíč se zlomí, protože dveře jsou na stěně jen namalované, a tak vám majitel obchodu věnuje jako omluvu Ring of the Cursed. Pak už běžte do nemocnice a promluvte si s Tifou. Na Mideel zaútočí Ultima Weapon, kterou budete muset zastavit.
Ultima Weapon: není to tak zlé, jak se může zdát. Zakouzlete na sebe MBarrier a útočte na ní Limity a Attackem. Po chvíli odletí pryč.
Po další scénce se Tifa a Cloud ocitnou přímo v Proudu života, který vyvolá iluzi Cloudovi mysli. K této nesmírně zajímavé a poněkud delší části hry z mé strany není nutné nic dodávat. Jako Tifa si promluvte se všemi částmi Cloudovi mysli a navštivte místa z jeho paměti. Po delší době se vám ho podaří přesvědčit o vlastní identitě, a vy se ocitnete zpět v Mideelu. Na palubě Higwindu si se všemi promluvte, vyberte si svoji partu, a vydejte se k Junonu.
Junon a Rocket Town - pokračování v hledání Huge Materií:
Vstupte do Junonu a vojákovi, který hlídá vstup do výtahu, dejte malý úplatek (10 Gil). Proběhněte celým vojenským komplexem přes hlavní třídu, až k podvodnímu reaktoru. Cesta je to dlouhá, ale hodně lineární, stačí jít pořád za nosem. Vojáci, na které narazíte, se buď rozprchnou, nebo si s nimi hravě poradíte. V centru podmořského reaktoru narazíte na Huge Materii, která je právě nakládána do připravené ponorky. Pokračujte dále, dokud nenarazíte na Rena, který na vás pošle svého mechanického robota.
Carry Armor: je to robot, proto na něj budou zabírat Bolt 3 a Summon Ramuh. Na začátku opět zakouzlete podpůrná kouzla, a zaměřte se především na jeho mechanické paže.
Ponorka s Huge Materií mezitím odpluje. Otevřete truhly v přístavu a vlezte do další ponorky. Zdejší posádku můžete zabít, nebo je naverbovat do svých služeb. Doporučoval bych spíše to druhé. V následné minihře musíte potopit červenou ponorku, která převáží Huge Materii. Máte na to 10 minut, což je dostatečný čas. Až ji potopíte, tak pečlivě prohledejte mořské dno, dokud ji nenajdete, a nevyzvednete z vraku Huge Materii. Na severu, v podmořské jeskyni najdete velice důležitý Key of the Ancient, který budete potřebovat v pozdější části hry, takže je dobré si ho vyzvednout už nyní, aby jste se pak už pro něj nemuseli vracet. Hlavně si dejte velký pozor, aby jste se nestřetli s Emerald Weapon (velké zelené monstrum, plující ve vodě), protože by to znamenalo jistou smrt.
Při prohledávání mořského dna můžete najít i vrak potopeného letadla, do kterého můžete vstoupit. To bych však nedoporučoval, jelikož je plné monster, na které si můžete troufnout až někdy kolem 70 Levelu vašich postav. Vrak je plný skvělých věcí, jako např. Materie Hades a Double Cut, nebo Ultimátní zbraň pro Yuffie. Navíc byste se museli v této chvíli ještě utkat v souboji s Renem a Rudem. Je zde sice Save Point a vrak není zas tak velký, aby nešlo ho proběhnout na několikrát a ukládat při tom hru, ale je to strašně nebezpečné. Proto se raději vynořte a doplujte do Junonu a opusťte ponorku. Dalším cílem je teď Rocket Town. Vydejte se ihned k raketě, kde se budete muset utkat s Rudem a jeho vojáky.
Rude a útočná jednotka: lehoučký souboj, nejdříve se vypořádejte s vojáky, a pak s Rudem. Stačí kouzlit Bolt 3.
Vstupte do rakety. Běžte do řídící místnosti, kde se dozvíte, že se Shinra chystá raketou zničit Meteor. Po krátkém videu se opravdu ocitnete ve vesmíru. Vyndejte Huge Materii z reaktoru. Kombinace je následující: kolečko, čtvereček, křížek, křížek. Pomozte Cidovi a odeberte se do záchranného modulu. Red XIII navrhne, aby jste se odebrali pro radu k Bugenhagenovi. Zamiřte tedy do Cosmo Canyonu.
Město Starobylích a záchrana Midgaru:
V Cosmo Canyonu zajděte za Bugenhagenem. Ve své observatoři na vrcholu kaňonu, vám ukáže opět svou simulaci vesmíru. Po krátkém rozhovoru, se Bugenhagen rozhodne, že se s vámi vydá do města Starobylích. Poté předá Cloud Bugenhagenovi do úschovy všechny čtyři Huge Materie. Ten je umístí do své simulace vesmíru, kde se dotkněte modré Huge Materie, z které získáte Materii Bahamut Zero.
Pak už se můžete vydat zpět do města Starobylích. Na rozcestí se vydejte cestou vlevo, sekvence bude následovat. Musíte mít u sebe Key of the Ancient, pokud ne, tak si ho běžte vylovit z mořského dna. V následujících okamžicích budete svědky několika úchvatných příběhových sekvencí, které z velké části odkryjí příběh FF VII. Po jejich skončení vám zavolá Cait Sith, který vám řekne o situaci v Midgaru, na který zaútočí Diamond Weapon.
Opusťte město Starobylích a nasedněte do Higwindu. Z moře se vynoří Weapon, který si to zamíří k Midgaru. Přistaňte na pláži u Midgaru a počkejte, až Weapon vystoupí z moře, a rozdejte si to s ním. Nikdy ho porazit nemůžete, ale získáte v boji s ním velmi mnoho zkušenostních bodů (EXP a AP). Máte na to pouze omezený čas, takže se snažte co nejrychleji.
Diamond Weapon: nemusíte se zase až tak bát, jeho velikost není pro tento souboj určující. Na začátek na sebe zakouzlete Haste, MBarrier a Regen. Kouzlete především kouzlo Ultima a Comet 2. Mezitím útočte Attackem.
Po dalších sekvencích se leťte podívat k Severnímu Kráteru, který zasáhl konón. Cait Sith vás bude informovat o nové politické situaci v Shinře. S Higwindem se tedy přesuňte nad Midgar a s padáky vyskočte z lodi. Po seskoku následujte Cait Sitha a promluvte si s ním. Podzemním komplexem se dostaňte až do podzemní dráhy. Zde vás budou očekávat členové Turksu. Podle toho co jim odpovíte, bude následovat buď boj, nebo jejich útěk. Záleží na vás, ale je lepší bojovat, aby jste si vytrénovali pořádně partu.
Reno, Rude a Elena: zakouzlete na sebe Wall, MBarrier, Regen a Haste. Použijte na ně Bio 3, Ultimu, a útočte Attackem. Proti jejich kouzlu Confusion se braňte Esunou.
Po jejich útěku se vydejte nejdříve nikoli dopředu, ale dozadu. Postupujte až do nakonec podzemní dráhy, kde si u Save Pointu, vemte ze země Materii W-Item. Je to dlouhá cesta, ale vyplatí se to. Pak pokračujte až tam, kde jste bojovali s členy Turksu. Běžte dále na sever. Pravou cestou se můžete vrátit zpět do Shinrova mrakodrapu, a v 64. patře si ze skříňky můžete vzít Cait Sithovu Ultimátní zbraň. Levá cesta vás zavede až ke kanónu. Ale nejdříve si to musíte rozdat s Heideggerem, Scarlet, a jejich robotem.
Proud Clod: je to poměrně snadný boss, ze začátku klasicky zakouzlete podpůrná kouzla Wall, Regen a Haste. Pak už kouzlete hlavně Bolt 3, nějaké Summony a hlavně útočte Attackem.
Pokračujte dále ke kanónu. V bedně pod schody můžete získat Barretovu Ultimátní zbraň, ale je nutné mít ho v aktivní partě, když bednu otevřete. Vyběhněte po schodech nahoru a rozdejte si to i s Hojem a jeho mutacemi.
Hojo: neplýtvejte na jeho první podobu kouzly, a radši ho srazte na kolena jen Attackem.
Helletic Hojo: tady už přituhne, neboť začne kouzlit Confu a Sleepel, proti kterým se braňte a léčte je Esunou. Zničte nejdříve jeho levou a pak pravou paži.
Lifeform-Hojo: kouzlete Gravity a léčte jeho status kouzla Esunou.
Na palubě Higwindu bude následovat poněkud delší scéna. Až se všichni opět sejdou pohromadě, tak si to zamiřte k Severnímu Kráteru.
3. CD
Kráter:
Opusťte Higwind a vyberte si partu. Z bedny si vemte Save Crystal, který můžete postavit kdekoli v kráteru. Kde ho postavit nechám na vás, ale já ho vždy stavěl v místech, kde se kořeny stýkají s vodou v levé části kráteru tam, kde můžete narazit na Magic Poty. Je to místo blízko nitra kráteru, kde se utkáte se Sephirothem, a navíc je to místo, kde se dá získat z nepřátel za hodinu až 50 000 Exp. Postup je následující: za pomoci W-Itemu rozmnožte Elixir až na 99 (najeďte na předmět a zmáčkněte křížek, pak kolečko a zase křížek, a takhle neustále zvyšujte křížkem a kolečkem počet Elixirů. Elixiry pak házejte nepřátelům Magic Pot, které jedině po hození Elixiru můžete zabít. Za jednoho z nich získáte 1000 Exp. Tak a teď už se soustřeďme na krátek, ze kterého můžete kdykoli odejít a vrátit se zpět do světa FF VII, a pustit se do všech nepovinných úkolů atd.
Sestupujte stále dolu, dokud nenarazíte na členy vaší party. Cestou k nim si seberte Materii HP Absorb. Dostanete na výběr opět si zvolit členy aktivní party, a vybrat si cestu. Je lepší je projít obě, protože jinak přijdete o množství zajímavých předmětů a Materií. V levé cestě najdete Materie Mega-All, Shield a W-Magic. Pravou i levou cestou se nakonec dostanete až k nitru kráteru. Odtud už není cesta k návratu, a pokud skutečně sejdete dolu, už nemůžete zpět. Doporučený Level pro sestup je nad 75. Sestupte tedy dolu. Na konci vás čeká souboj s Jenovou.
Jenova-Synthesis: na začátek zakouzlete opět podpůrná kouzla Wall, Regen a Haste. Používejte Summony a klasický Attack. Nejdříve zničte obě její chapadla. Poměrně jednoduchý souboj.
Rozdělate skupinu na dvě části a připravte se na poslední souboje.
Bizarro Sephiroth: snažte se střídat boj mezi obě party. Tento boss se skládá z několika částí, proto raději používejte kouzla a Summony, kteří na poškodí několik částí. Používejte především Regen a Haste. Z kouzel Ultimu a ze Summonu především Bahamut Zero.
Po jeho smrti už následuje jen další podoba Sephirotha a nakonec i on sám.
Safer Sephiroth: na začátek zakouzlete Wall, Regen a Haste. Jeho Barrier zničte kouzlem DeBarrier. Útočte na něj vším, co máte, už se není na co šetřit. Využívejte Limity, klasický Attack, magii typu Comat 2 či Ultima. Držte se, pevné nervy a hlavně hodně štěstí.
Gratuluji, právě jste dohráli jednu z nejlepších her všech dob.
Komentáře
Přehled komentářů
Bohužel je to fake.. nejde to!
Toť věc první, ta druhá věc je, že Cat Shit je nesmysl, je to Caith Sith.
Revive Aeris
(Styg, 9. 3. 2011 18:09)
Pro lidi kteří milovali tuhle hru a její svět.tohle shledání je pro vás,,
Věci nezbytné k oživení Aeris:
-Itemy Tissue z bojové arény
-Revive materii vyslillovanou na Resurect
-The Buster Sword(Cloudova první zbraň)
-Značnou část hrací doby(kvůli vyslillení revive)
-PC,PsX verzy hry(Americkou,Japonskou,Evropskou)
Nasbírejte nějaké Tissue z bojové arény(třeba 20,30)
Nejnáročnější je vyskillit materii Revive na master(3 hvězdy),potom jí dát do cloudova meče(Buster Swordu) a s tím nabrat cca 800 000-1500 000ap,materije získá ještě k Life,Life2 navíc status Resurrect a čtvrtou hvězdu.
S Resurrect a Buster Swordem zajděte do domku k Aeris(já měl v partě Cida a Tifu),nahoru do jejího pokoje,ten v pravo a k posteli.
Nejprve se nejspíš nic nestane,dejte si nějaké Tissue z inventáře,po chvíli by měl cloud zakřičet: Proč si musela zemřít!
Bude následovat rozhovor s partou ve kterém navrhnou jít se podívat do kostela.
Při cestě navštivte save point a dejte si do party Cat Shita.
Po vstupu do kostela(musí to být poprvé od prvního CD kdy Aeris zemřela)uvidíte 2 děti které se budou ptát kde je květinářka.Cat Shit s nimi odejde a začnou si venku hrát,poté se objeví duch Aeris před Cloudem a bude mluvit o vskřišovacím kouzle,které již máte vyskillované a poví ať zajdete do Ancient Forest.Vemte Cat Shita od dětí a vyrazte.
Ve městě zajděte tam kde jste byli s Bugehagenem,u vodopádu.Vejděte dovnitř.Cloud si vzpomene co mu říkala Aeris v kostele o kouzlu a vyndá z kapsy materii,začne si mumlat -Nikdy sem ti neřekl...... poklekne a položí materii na podstavec a začne se modlit.
Poté začne materie jasně zářit,zelené světlo jí obklopí do koule a Cloud si musí zakrýt oči před jasným světlem.Když světlo pohasne,uvidíte obraz Aeris.Poví vám abyste se vrátily zpět do kostela.
V kostele bude znovu Duch Aeris,který už však nezmizí.Vaše skupina se půjde podívat na květiny a Cloud si najednou všimne ,že Aeris už není duch,podívá se na Clouda a řekne-Neboj se,sem to opravdu já....Možná teď můžeme dokončit všechny ty věci které sme předtím nestihly.
Nyní můžete konečně splnit slib který ste jí dali,že jí vezmete na vzducholoď.
Doufám že se vám to také podaří a budete mít radost stejně jako já,děkuji.
Revive Aeris
(Leon, 9. 3. 2011 6:11)
Ale no tak, napiš to celý. Určitě bude někdo kvůli chiméře hrát znovu FF VII a dělat tvou složitě popisovaný proces několik desítek hodin s nejistým výsledkem. Předně oživit Aeris ve hře nelze z několika důvodů:
1. příběhový důvod
2. ani japonská a ani západní verze FF VII nemají možnost oživit Aeris, ačkoli tvůrci o této možnosti dlouze uvažovali a ve hře je skutečně několik stop, které naznačují, že Aeris oživit jde. Bohužel to jsou jen nedotažené záměry tvůrců, kteří z nedostatku času ve finální verzi oživení Aeris zamítli, ačkoli ingredience k jejímu oživení ve hře zůstaly. Pokud vím, jedním z těchto věcí měla být i jistá Materie
3. FF VII je hra stará více jak 13 let a má miliony hráčů všech generací po celém světě. Ještě nikomu z nich se Aeris nepodařilo oživit, a to to hrají i lidé, kteří vědí o hře první poslední.
4. Všechny rozhovory tvůrců ohledně této věci byly vždy se sejným výsledkem: plánovali jsme to, ale nestihli jsme to
5. Žádné oficiální Walktrough od Squaresoft a ani žádné FAQ či Wikipedie a již vůbec ne seriózní FF weby ani fora o oživení Aeris nic nevědí
6. Co popisuješ, je tradiční kousek z tisíců FF Failů, které kolují internetem jako zaručená a tutová zpráva.
Takže tě znovu žádám, aby si proces popsal celý. Já ho pak přeložím do japonštiny a angličtiny a zašlu do Square-Enix, ať se nám k tomu někdo vyjádří. Ačkoli odpověď není těžké uhádnout.
Revive Aeris
(Styg, 8. 3. 2011 20:52)Malinká oprava,trochu sem se přepsal,Poslední stav materie Revive je Resurrect
Revive Aeris
(Styg, 8. 3. 2011 20:48)
Dobrá tedy,základem pro ůspěšné oživení je od samého začátku hry odpovídat Aeris kladně při rozhovorech,udělat si s ní hezký večer v Golden Sauceru,když se potká s Tifou odpovědět jí že Tifa není vaše přítelkině atd...
Po dohrání tak poloviny druhého CD,kdy získáte klíč od Midgaru můžete začít,ale já sobně doporučuji nechat to až na konec třetího CD,protože je k tomu třeba získat 800 000-1500 000AP.
Takže,po získání klíče od Midgaru se do něj nevracejte!!!
Dejte Cloudovy do ruky jeho uplně první zbraň-Buster sword,do ní pak Materiji Revive,která je samozřejmě na Master se třemi hvězdamy,to však není její finální stav.Pouze s Buster Swordem,bez dvojitych AP,jen s touhle materii a popripadě nějakou pro kontrolu AP,po získání přibližně 800 000-1500 000AP dostane materie další stupeň-REVIVE
Až se vám tohle podaří,zbývá už jen málo k oživení Aeris,tak pořádmě expěte a až se to někomu podaří napište a já vám prozradím co dál,ať se máte na co těšit :p
Revive Aeris
(Leon, 8. 3. 2011 18:33)Tak to popiš, protože dle mně a tvůrců hry je to nemožné...
Revive Aeris
(Styg, 8. 3. 2011 17:54)
Určitě hodně z vás zamrzelo když na konci prvního CD zemře Aeris a ještě víc že už ji do konce hry až na pár záblesků neuvidíte že?To je však omyl.Možná mi někdo dá za pravdu že Aeris de ve hře oživit a to nemyslím nějakým cheatem,ale regulerně,je to sice poněkud zdlouhavější a záleží na tom co ste volili za odpovědi při konverzaci s ní,ale myslím že to stojí za to :)
Pokud bude mít někdo zájem napište sem coment a já to sem podrobně popíšu.
:-O
(disaster, 25. 8. 2010 12:37)!! super mám to!! :-DDDDD povedlo se mi najít cestu ven, původně to nevypadalo, že tam jde vůbec jít. a dík za snahu :-)
hhhhhhhhh
(Leon, 21. 8. 2010 6:23)Zkus to víc specifikovat, já netuším, kde jsi. Otevři menu a tam máš napsáno, v který lokaci se nacházíš. To mi sem napiš a já ti pomůžou...
:-(
(disaster, 20. 8. 2010 10:01)já tam Tifu a Bareta nějak vůbec nemám! prostě Cloud vyleze z výtahu, dostane se do nějaké místnosti, ze které vedou 2 východy - 1.z toho výtahu a 2. zavřený dveře. k těm se nedá ani moc blízko přiblížit, natož je otevřít. a jinak je tam teda ještě truhla, nic víc.
hmmm
(Leon, 19. 8. 2010 19:07)Tak to ti bohužel nepomůžu, ale nic těžkýho a složitýho to není. Jen musíš správně načasovat stisknutí action button ve chvíli, kdy Tifa a Baret zvednou ruce.
:-)
(Disaster, 19. 8. 2010 18:00)pěkný stránky.. vypadá to na dobrou hru, ale nemůžu se nějak dostat přes "cestu vlakem" návody nějak nepomáhaj konkrétně: "zkoordinujte sepnutí tlačítek s Barretem a Tifou" WTF?! vůbec nevím co kde a jak mám dělat.... škoda
FF VII Remake
(Leon, 15. 10. 2009 17:31)No ono není ještě vůbec jistý, jestli vůbec nějaký FF VII Remake bude. Ale dá se to předpokládat. Jenže obávám se, že na PSP rozhodně nebude, jestli bude, tak jedině na PS3 (a Xbox 360). Za návod neděkuj, jsem rád, že alespoň pomáhá. Já si v pondělí taky stáhl FF VII, ale z PSN Store a v angličtině, jenže to u mně není problém. Jestli tě FF VII Remake zajímá, tak se koukni do topicu, který je jen o něco níž, než tenhle, tam jsem nedávno psal nějaké všeobecné info...
FF VII Remake
(Xtraz (ten i dont know :D), 15. 10. 2009 17:05)a hele, mám otázku, ten remake FF VII asi vyjde na PSP ze ano? kdyžtak se mi taky ozvi na icq (376621735) nebo na skype (x.traz) jinak ještě jednou díky za návod, teď to hraju celé odznova v češtine :D
návod
(Leon, 11. 8. 2009 20:13)Dík, už byl nový návod na FF VII potřeba, protože furt se kopíruje ten starý co napsal kdysi někdo z OPSM redakce...
Leon
(skvělý, 10. 8. 2009 6:45)Díky, to mně těší. Na netu totiž koluje jen jeden návod na FFVII a to už 10 let starý a spíchnutý horkou jehlou tehdejší redakcí OPSM, tak jsem se rozhodl napsat nový. Jsem rád, že jsi se v něm neztrácel, protože já nejsem žádný spisovatel...
Revive Aeris
(Leon, 10. 3. 2011 19:23)